Dag 01 – Om mig

Okej, det här är jätte svårt.. men jag ska försöka göra det bästa jag kan.

jag Föddes 21 Februari 1995 här i Västervik. mina föräldrar var fortfarande tillsamman och vi bodde i ett radhus på Hornsvägen 17D, jag hade även två storasystrar Linn och Sofie. Linn är sex år äldre än mig och Sofie är fyra åt äldre än mig, dom två har alltid hållt ihop och varit lite halvtaskiga mot mig, men mest med kärlek tror jag. jag har alltid varit en glad, posetiv och pratglad tjej men blir jag ledsen eller arg då blir jag verkligen det och det finns inget man kan göra förns jag verkligen lugnat ner mig.. haha. hela mitt  namn är Lisa Elaine Josefin, jag vet att mamma ville att jag skulle heta Elaine och linn ville att jag skulle heta Josefin efter hennes favorit docka, men Sofie ville att jag skulle heta atjo prosit prutt, tänk dig om jag hetat det idag? ahaha men gemensamt ville dom att jag skulle heta Lisa Elaine Josefin och så fick det bli. När jag gick i ettan på lågstadiet så visade det sig att mamma hittat en annan kille och pappa och hon skulle skiljas, jag kommer ihåg tydligt en dag när mamma inte var hemma och då låg jag, linn, sofie och pappa i en säng och allt grät, mamma, mina systrar och jag åkte iväg för att träffa den andra familjen, men det blev inte så mycket av med dom så mamma flyttade själv till en lägenhet på Markörgatan där vi bor ännu. pappa bodde kvar i något år, och sedan träffade han en annnan och efter något yttligare år så flyttade vi till Gamleby, då gick jag i femman. pappa förlovade sig för två år sedan på nyår och mamma har hittat en ny kille fast det var några år sedan. än idag är jag fortfarande glad och allt, men har lite mer tonårshumör vilket inte är så kul! haha





När jag började dagis så började jag på Snövit på avdelningen Prosit, jag minns inte så mycket men jag hade kul och jag var nog en busig men glad unge, säkert lite jobbig oxå, jag vet att vissa dagar hade jag mer kompisar en andra dagar. något jag minns tydligt är min barndomsvän Albin, vi lekte mycket på dagis och en gång så skulle vi bygga ett högt torn av kapplastavar men då var det en unge som alltid välte det men när vi blev arga så sa fröken till oss och flickan slutade även hon, vi byggde jätte högt och det fick stå över natten vilket vi tyckte var jätte häftigt







Sedan när jag var sex år så började jag på Karstorpsskolan och där var jag en väldig "killfavorit" jag hade många killkompisar varav jag var tsm med tre av dom samtidigt, jag lekte alltid jätte mycket och var en framåtriktad  tjej, jag hade även väldigt spridda kompisar, när jag gick i tvåan så visste jag att Gabriel bodde nära mig och en dag när vi va så visade han mig sina kompisar varav en av dom var Ellinor Karlsson, vi blev jätte bra kompisar och jag kommer ihåg att i skolan så hade hon ALDRIG fått skäll av en lärare så jag sa till henne att hon måste vara med busig, det blev hon oxå och fick skäll lite då och då, va ja vet är hon forfarande mib bästa vän och är väldigt busig!! :D


( bilden togs 2007)

sen var det dags att börja fyran, det var inte några nya killar som började på vår skola som kom från kvännaren och det tyckte jag var väldigt tråkigt, och sen var det än som hette lisa i den klassen och jag störde mig massor på henne, men sen när vi lärde känna varandra så var det väldigt roligt och vi blev mycket bra kompisar, klassen var jätte rolig och jag stormtrivdes, men ju högre upp vi kom ju mer förändrades alla, man började med smink man blir mer kvinnlig redan på slutet av mellanstadiet, men jag förstod inte riktigt det och jag var väldigt mycket mig själv och brydde mig inte, detta gjorde att jag blev lite mobbad av klasskamraterna, men jag var fortfarande om tyckt av många andra, men inte slutet av sexan stog jag knappt ut längre och när sexan slutade och sommarlovet började lovade jag mig själv att jag skulle förändras och mogna på mig, det gjorde jag oxå, till viss del..













(dom här bilderna togs under 2009)

När sedan högstadiet kom så var det en ny och spännade klass och jag visste att den här klassen skulle bli den bästa som jag gått i, jag var fortfarande lite speciell men jag tänkte inte så mycket på det, klassen blev mycket bra och skolan flöt på, jag förändrades väldigt mycket i utseende och stil på så kort tid och fick fler vänner och slutade umgås med andra, mitt liv på högstadiet har vatt en berg och dal bana upp och ner har det gått. jag går i nian nu och jag har massa med nya kompisar och klassen är hur bra som helst vissa dagar,  men den kan vara väldigt stökig oxå..




( bilderna är från början av sommarlovet 2010)

på min fritid håller jag på med väldigt mycket olika saker,
jag simmade en väldigt lång period och jag var väldigt bra på det oxå, inte för att skryta då men:D haha men sen tröttnade jag och slutade, sen i fyran började jag med teater som jag fortfarande går i, har även vatt med i en musikal. på söndagar är jag ansvarig simtränare för barn i åldrarna 4-10 jag tjänar lite pengar och samtidigt har kul. sen pluggar jag väldigt mycket oxå och är med så många kompisar som möjligt, men dagarna går fort och det är mycket som måste göras och många som vill va och det gör att man inte träffar vissa av dom bästa så ofta, men ja ska försöka bättra mig på det.
 när jag var mindre spelade jag blockfölt och fiol men inget av det gick så bra med tanke på att jag inte kunde läsa noter så jag lärde mig allt utantill bara vilket jag inte fattar hur jag kunde göra idag.. så jag slutade även där.

(den här bilden togs idag 24 December 2010)

hoppas jag lyckades förklara rätt bra om mig själv och om ni vill veta mer om mig som jag inte nämt eller så, så komentera och fråga bara :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0